Wie krijgt wat?

Iedere klant die financieel getoetst is en die aan de voedselbank normen & criteria voldoen, ontvangen voedselpakket 1. Dit pakket bevat diverse levensmiddelen. Denk bijvoorbeeld aan drinken, pasta, een pot of blik groente en vlees. Daarnaast krijgen klanten extra (verse) artikelen zoals brood, groenten en gewone kruidenierswaren. Hoeveel iemand daarvan krijgt, is afhankelijk […]

Wat kan ik koken met mijn voedselpakket?

Bezoek eens een recepten website Het is elke week weer een verrassing wat er in een voedselpakket zit of wat je kunt kiezen in de voedselbank winkel. Klanten vragen ons vaak:  wat kan ik koken met mijn voedselpakket? Er zijn diverse kook- en receptenwebsites waarop je makkelijk recepten kunt vinden. Je typt de […]

Ik ben niet tevreden over de gang van zaken, waar kan ik terecht?

Voor klachten over een product kunt u terecht bij één van de coördinatoren. Dit kan schriftelijk, via e-mail, Whatsapp, SMS of bellen. Graag altijd een foto maken van het product met de THT-datum en de klacht goed omschrijven. Voor andere klachten kunt u schriftelijk terecht bij het bestuur van de Voedselbank. Bekijk daarvoor […]

Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet ophaal?

In verband met het samenstellen van de pakketten dient u voor donderdag 12 uur te melden dat u uw pakket niet komt ophalen. Dit kan telefonisch of via SMS of Whatsapp 0641 382670. Mocht u zich niet afgemeld hebben, dan krijgt u de eerstvolgende vrijdag geen pakket. Als twee keer het pakket niet […]

Kan ik het voedsel in het pakket veilig gebruiken?

Ja, beslist! Zowel het samenstellen van de voedselpakketten als het verstrekken ervan aan onze cliënten gebeurt met de grootste zorg. Wij zorgen er altijd voor dat het voedsel voldoet aan de eisen die de Voedsel en Waren Autoriteit stelt. Wanneer u een indicatie krijgt toegewezen krijgt u ook een brief waarin die eisen […]

Mag ik een gedeelte van mijn pakket aan iemand anders geven?

Het antwoord is NEE! De verkregen producten zijn uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik en mogen zeker niet via internet of andere kanalen worden verhandeld. Mocht dit worden vastgesteld stopt de verstrekking van het voedselpakket aan u ongeacht uw financiële situatie en gezinssamenstelling en ontvangt u geen ondersteuning meer van ons. In verband met […]

Als er in een pakket voedsel zit dat ik niet wil, wat dan?

Als u bepaald voedsel niet wilt, dan kunt u de producten aan andere klanten geven of ruilen. Dit móet in de loods gebeuren. Een teveel aan goederen laat u achter bij de Voedselbank! Het voedselpakket is bedoeld als aanvulling op de wekelijkse boodschappen. I.v.m. Covid-19 maatregelen, is boven genoemde punt niet mogelijk. Graag […]